Hoe kan ik een nieuwe/vervangende DVP-pas aanvragen?

Als medewerker kun je niet zelf een DVP-pas aanvragen. Dit kan alleen door de key-user van jouw organisatie gedaan worden. Wie key-user is van jouw organisatie, kun je vinden door naar de overzichtspagina te navigeren via het groene menu aan de linkerzijde van de portal. Op de overzichtspagina vind je aan de rechterzijde de gegevens van de key-user.

Nieuwe/vervangende DVP-pas aanvragen

  1. Zoek de medewerker op in het medewerkersoverzicht.
  2. Klik op de juiste medewerker.
  3. Upload zonodig eerst een pasfoto van de medewerker.
  4. Klik op het tabblad ‘Passen’.
  5. Klik op de knop ‘Nieuwe pas aanvragen’.
  6. Volg de stappen zoals aangegeven op het scherm

Wat gebeurt hierna?

  1. De nieuwe pas wordt aangevraagd. Dit proces duurt even, omdat de aanvraag aan een aantal voorwaarden moet voldoen. Het kan tot 10 minuten duren voordat je de status ziet: Aangevraagd. Zie je ‘Aangevraagd’ staan? Dan is het gelukt en wordt er een pas aangevraagd.
  2. De nieuwe pas zal spoedig verzonden worden naar het adres van de organisatie. Dit duurt doorgaans niet langer dan één werkweek.
  3. De pas wordt bezorgd op het adres dat is ingevoerd bij organisatiegegevens, ter attentie van de key-user die de persoon heeft aangemaakt in de portal.
  4. De key-user kan de pas uitdelen. Let op: bij het overhandigen moet de pas nog geactiveerd worden.
  5. Betreft het een vervangende pas, dan zal de oude pas automatisch geblokkeerd worden zodra de nieuwe pas geactiveerd wordt.

Passtatus
Aan de hand van de passtatus is te zien hoever het aanvraagproces van iemands pas is gevorderd. Dit zijn de statussen die een pas automatisch doorloopt:

  • In afwachting: van voldoende informatie om een pas aan te vragen
  • Aangevraagd: aanvraag is naar de pasproducent verstuurd
  • In productie: aanvraag is goedgekeurd, het printproces is gestart
  • Niet actief: pas is geprint en verzonden, maar nog niet geactiveerd
  • Actief: de pas is actief, geldig en te gebruiken