Wat zijn de taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden van een Administrateur?

De persoon met de deeltaak Administrateur is verantwoordelijk voor de juiste en tijdige afhandeling van onderstaande handelingen.

Inschrijven werknemer voor veiligheidstraining en toetsen
De administrateur schrijft een werknemer bij BTC in voor de veiligheidsbewustzijnstraining en/of toets(en) die nodig zijn om een DVP te krijgen, verlengen of uit te breiden. Zie de beslisboom om te bepalen welke veiligheidsbewustzijnstraining en/of toets(en) van toepassing zijn.

Aanvragen en verstrekken van de DVP-pas
Nadat een werknemer de benodigde certificaten heeft behaald, verzorgt de administrateur:

  1. de invoering van de gegevens van de werknemer in de DVP-Portal
  2. de invoering (indien gewenst) van niet-railAlert certificaten
  3. de aanvraag van de DVP-pas in de DVP-Portal, inclusief het uploaden van de pasfoto
  4. het toekennen van de juiste rechten aan de werknemer
  5. de controle of de koppeling met railAlert certificaten voor de werknemer goed is verlopen (indien dit niet het geval is, maakt de administrateur de koppeling handmatig zelf)
  6. informatie aan de werknemer dat hij een activatiemail ontvangt en dat de werknemer het account nog moet activeren
  7. informatie aan de werknemer over gegevensverwerking in het kader van privacy regelgeving
  8. de verstrekking van de DVP-pas aan de werknemer (de DVP-pas wordt door de DVP-organisatie verstuurd naar de werkgever van de pashouder, ter attentie van de administrateur)

Vervangende passen
De administrateur verzorgt in geval van een beschadigde of verloren DVP-pas voor de aanvraag van een nieuwe pas en blokkeert de beschadigde of verloren DVP-pas in het systeem.

Beheer
De administrateur controleert (steekproefsgewijs) of alle gegevens juist geregistreerd zijn en stemt zo nodig met de helpdesk DVP af.